W dniu 19 stycznia 2018r. wybrano wykonawcę na budowę jednego z odcinków trasy S6, czyli tzw. Trasy Kaszubskiej tj. na wykonanie drogi ekspresowej między Szemudem a Gdynią – Zadanie 4: w.Szemud (bez węzła) – w.Gdynia Wielki Kack (z węzłem). Najlepszą ofertę przetargową złożyła firma Pol&Aqua, która zaproponowała zaprojektowanie i wykonanie trasy za około 817 milionów złotych. Łączny czas prac ma trwać 34 miesiące. Firma Pol&Aqua zapewni też 10 lat gwarancji jakości na elementy tej infrastruktury.

Odcinek między Szemudem a Gdynią ma około 20 kilometrów. Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjnego postoju, a na odcinku Chwaszczyno – Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack ─ ze względu na natężenia ruchu ─ będą po trzy pasy. Na trasie zostaną wybudowane trzy węzły drogowe: „Koleczkowo”, „Chwaszczyno” zespolony z „Gdynia Dąbrowa” oraz rozbudowany węzeł „Gdynia Wielki Kack”.

W dniu 23 stycznia 2018r. rozstrzygnięty został przetarg na budowę 10 km odcinka Trasy Kaszubskiej między Szemudem a Luzinem – Zadanie 3: w. Luzino (bez węzła) – w. Szemud (z węzłem). Najlepszą ofertę przetargową złożyło włosko-polskie konsorcjum Societá Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A. (lider), INSO Sistemi per le Infrastrutture Sociali S.p.A., NDI sp. z o.o., NDI SA, które zaproponowało zaprojektowanie i wykonanie trasy za kwotę 325 milionów złotych, oferując jednocześnie 10 letnią gwarancję.

Strony postępowania mają teraz 10 dni na ewentualne odwołania.
Początek robót zaplanowano na marzec 2019 roku.
Droga ma być gotowa w trzecim kwartale 2021 roku.

Sporządziła: Karolina Naronowicz