OBWIESZCZENIE Wójta Gminy Szemud o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia pn. "Budowa trzech budynków usługowo-magazynowych (hale) na materiały budowlane wraz z częścią socjalną i niezbędną infrastrukturą na części działek nr 135/1, 135/2, 135/4 obr. Łebno, gm. Szemud"
Obwieszczenie Wójta Gminy Szemud nr GK.6220.22.2023.2 z dnia 21.09.2023 r.
OBWIESZCZENIE
o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia
Na podstawie art. 61 § 4 oraz art. 10 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775) zwany dalej ,,Kodeksem postępowania administracyjnego” w związku z art. 21 ust. 1 i ust. 2 pkt 9, art. 23 oraz art. 73 ust. 1 i art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm) zwaną dalej ,,ustawą o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko” Wójt Gminy Szemud informuje, że na wniosek z dnia 30.07.2023 r. (data wpływu 29.08.2023 r.) Pana Mirosława Skelnik, ul. Morska 497, 81-002 Gdynia, pełnomocnik - Pani Emilia Rekowska, plac Wejhera 13/5, 84-200 Wejherowo, zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia polegającego na: „Budowa trzech budynków usługowo-magazynowych (hale) na materiały budowlane wraz z częścią socjalną i niezbędną infrastrukturą na części działek nr 135/1, 135/2, 135/4 obr. Łebno, gm. Szemud”.
Organem właściwym do wydania decyzji kończącej ww. postępowanie jest Wójt Gminy Szemud. Zgodnie z art. 64 ust.1 pkt.1, pkt 2 i pkt 4 ustawy o „udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko”, Wójt Gminy Szemud przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach uzyska opinię Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gdańsku, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wejherowie oraz Dyrektora Zarządu Zlewni w Gdańsku, w sprawie konieczności przeprowadzenia ewentualnej oceny oddziaływania ww. inwestycji na środowisko. W związku z powyższym rozstrzygnięcie nastąpi niezwłocznie po uzyskaniu niezbędnych opinii.
Ponadto informuję o uprawnieniach wszystkich stron tego postępowania wynikających z art. 10 Kodeksu postępowania administracyjnego, polegających na prawie do czynnego udziału w każdym stadium postępowania w tym do składania wniosków dowodowych w postępowaniu wyjaśniającym.
Na podstawie art. 74 ust 3 ustawy o „udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko” jeżeli liczba stron postępowania o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 10 stosuje się przepis art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego, przewidujący powiadomienie stron o czynnościach postępowania przez obwieszczenie lub w inny zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości sposób publicznego ogłaszania. Doręczenie zawiadomienia uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia. Podanie do publicznej wiadomości następuje od dnia 21.09.2023 r. do dnia 05.10.2023 r. poprzez zamieszczenie na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Szemud (ul. Samorządowa 1, miejscowość Szemud) oraz stronie internetowej www.szemud.pl.
Uwzględniając pracę Urzędu, w celu zapoznania się z dokumentacją sprawy należy się umówić telefonicznie z osobą prowadzącą sprawę, nr tel. 58-739-78-12 w godzinach urzędowania tj. pn.7.30 - 17.00, wt.- czt. 7.30 - 15.30, pt. 7.30 - 14.00.