Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Zarządzenie nr 806/V/2021 Wójta Gminy Szemud z dnia 9 grudnia 2021 r.
w sprawie wdrożenia w Urzędzie Gminy Szemud procedury zgłaszania przypadków nieprawidłowości oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń (tzw. „sygnalistów”)
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713 z póżn. zm.) oraz §1 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Szemud zarządzam, co następuje:
§ 1
Wdrażam w Urzędzie Gminy Szemud procedurę zgłaszania przypadków nieprawidłowości oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń, w brzmieniu określonym w załączniku nr 1.
Pracownicy Urzędu zobowiązani są do zapoznania się z procedurą i podpisania oświadczenia o zapoznaniu się z jej przepisami. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2.
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych w Urzędzie Gminy Szemud w zakresie obsługi sygnalistów
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L119/1) Urząd Gminy Szemud informuje, że:
Administratorem danych osobowych Pani/Pana jest Gmina Szemud działająca przy pomocy Urzędu Gminy Szemud z siedzibą w Szemudzie (84-217 Szemud, ul. Kartuska 13) i reprezentowana przez Wójta Gminy Szemud.
Pani/PANa dane osobowe będą przetwarzane w celach związanych ze zgłaszanymi przypadkami naruszenia prawa, na podstawie obowiązku prawnego wynikającego z przepisów prawa lub prawnie uzasadnionego interesu administratora, jakim jest przyjmowanie, weryfikowanie oraz wyjaśnianie zgłoszeń naruszeń prawa (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres wynikający z czasu realizacji czynności przetwarzania z uwzględnieniem przepisów archiwizacyjnych, określających okres przechowywania akt sprawy.
Administrator zapewnia poufności Pani/Pana danych, w związku z otrzymanym zgłoszeniem. W związku z tym dane mogą być udostępnione jedynie podmiotom uprawnionym do tego na podstawie przepisów prawa, oraz podmiotom, którym administrator powierzył przetwarzanie danych w drodze umowy powierzenia danych.
Posiada Pani/Pan prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, a także ich sprostowania (poprawiania). Przysługuje Pani/Panu także prawo do żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także sprzeciwu na przetwarzanie, przy czym przysługuje ono jedynie w sytuacji, jeżeli dalsze przetwarzanie nie jest niezbędne do wywiązania się przez Administratora z obowiązku prawnego i nie występują inne nadrzędne prawne podstawy przetwarzania.
Na działania Administratora przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Dane kontaktowe:
Inspektor Ochrony Danych ul. Kartuska 13, 84-217 Szemud
Uprzejmie informujemy, że z dniem 20 marca 2023 roku zmienił się adres Urzędu Gminy Szemud. Wszelką korespondencję należy kierować na adres: ul. Samorządowa 1, 84 217 Szemud.
Ponadto informujemy, że z dniem 20 września 2023 roku w Urzędzie Gminy Szemud uległy zmianie numery telefonów. Podstawowy numer kontaktowy to: +48 58 739 75 00.