Deklaracja dostępności
Urząd Gminy Szemud zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony http://bip.szemud.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
OŚWIADCZENIE W SPRAWIE DOSTĘPNOŚCI
Urząd Gminy Szemud zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848).
Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.szemud.pl.
Status pod względem zgodności
Strona internetowa może być częściowo zgodna z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Pracownicy Urzędu dokładają starań, by nowe publikowane materiały były maksymalnie zgodne z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Treści niedostępne
Treści niedostępne, które zostały przekazane do publikacji przez podmioty zewnętrzne, mogą być niedostępne z następujących powodu niezgodności z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848):
- niektóre treści mogą znajdować się w formie skanów,
- niektóre materiały (filmy) mogą nie być dostępne w języku migowym lub z napisami; część z nich może nie być dostępna cyfrowo w całości gdyż została przesłana przez podmiot zewnętrzny.
- część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
- niektóre załączniki mogą mieć nieprawidłową strukturę,
- może wystąpić zbyt niski kontrast miedzy kolorem czcionki a tłem,
- może występować brak list (nieuporządkowanych i uporządkowanych),
- może wystąpić brak responsywności,
- niektóre zdjęcia mogą być nieprawidłowo opisane.
- nie wszelkie elementy nietekstowe, umieszczone na stronie internetowej, takie jak: zdjęcia, obrazki ozdobne, ikony, itp., posiadają szczegółowy opis.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Przemysław Bartnik, kancelaria@szemud.pl. 58 739 78 51
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Ryszard Kalkowski — Wójt Gminy Szemud,
- Adres: ul. Samorządowa 1, 84-217 Szemud,
- mejl: kancelaria@szemud.pl .
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Urząd Gminy Szemud nie ma własnej aplikacji mobilnej
Dostępność architektoniczna
Dostępność architektoniczna
Urząd Gminy Szemud mieści się w Budynku A Centrum Samorządowego Szemud przy ul. Samorządowej 1.
Na parkingu 1 przed Budynkiem A (dolnym, od strony północno-wschodniej) znajduje się:
a) 15 miejsc zwykłych,
b) 2 miejsca dla osób z niepełnosprawnościami,
c) 2 miejsca do ładowania pojazdów elektrycznych.
Na parkingu 2 pomiędzy Budynkiem A i Budynkiem B (Budynek Służb Mundurowych) znajdują się:
a) 54 miejsca zwykłe,
b) 3 miejsca dla osób z niepełnosprawnościami.
Na parkingu 3 za Budynkiem B znajduje się:
a) 37 miejsc zwykłych
b) 2 miejsca dla osób z niepełnosprawnościami
Na parkingu 4 obok Budynku B znajduje się: ok. 40 miejsc zwykłych – nieoznaczonych.
Obsługa mieszkańców odbywa się tylko w głównym Budynku A położonym po stronie północno-wschodniej.
Budynek A
Wejście do budynku A (dolnego) zlokalizowane jest od strony północnej i następuje po pokonaniu schodów o szerokości ok. 4m, wyposażonych w barierkę. Nie jest ono wyposażone w podjazd dla osób niepełnosprawnych, jednak od strony przystanku autobusowego obok parkingu 1 znajduje się chodnik bezstopniowy, po którym można do Budynku A dostać poruszając się np. na wózku inwalidzkim. Na dziedzińcu przed wejściem do budynku znajdują się ławki, na których można odpocząć.
Drzwi główne do urzędu zlokalizowane są od strony dziedzińca w szklanej ścianie, po obu stronach totemu informacyjnego. Drzwi nie działają automatycznie, dla osób na wózku inwalidzkim może być wymagana pomoc opiekuna.
Po wejściu do urzędu (na wewnętrzny dziedziniec, czyli patio) należy skierować się do Biura Obsługi Mieszkańców, znajdującego się po lewej stronie, gdzie można uzyskać informację, jak i/lub gdzie załatwić swoją sprawę.
Na środku patio znajdują się kręcone schody, prowadzące na I piętro.
Rozkład pomieszczeń w postaci tablicy tyflograficznej znajduje się na parterze na stojaku w patio pomiędzy wejściami, a także na każdym z pięter na ścianie przy każdym wyjściu z windy.
W każdym narożniku patio znajduje się przejście do klatek schodowych prowadzących na wyższe kondygnacje. Klatką schodową A na lewo od wejścia głównego oraz klatką schodową C po przekątnej patio można dotrzeć na każdą z 3 kondygnacji. Obie są wyposażone w system oddymiania. Pozostałe klatki schodowe (B i D) łączą parter i piętro I.
Na każdą kondygnację można się dostać windą zlokalizowaną przy klatce B.
W patio przy klatce B znajduje się toaleta wyposażona w przewijak.
Na wprost każdego wejścia do patio znajdują się drzwi do sali widowiskowej, która pozostaje zamknięta, gdy nie odbywają się w niej żadne wydarzenia.
W strefie patio znajdują się drewniane filary.
Na prawo od sali widowiskowej znajduje się wejście do Biblioteki Publicznej Gminy Szemud.
Pracownik Biura Obsługi Mieszkańców umożliwi Klientowi kontakt z odpowiednim pracownikiem merytorycznym, właściwym dla danej sprawy.
W budynku A zlokalizowane są następujące pomieszczenia, w których może odbywać się obsługa interesantów:
PARTER | ||
NR BIURA | KOMÓRKA ORGANIZACYJNA | SPRAWY |
001 | Referat Podatkowy | Podatki - obsługa |
001A | Referat Podatkowy | Kierownik |
001B | Referat Podatkowy |
wymiar podatków, płatności, księgowość podatkowa, windykacja |
002 | Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska |
ochrona środowiska |
003 | Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska | decyzje środowiskowe |
004 | Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska | Kierownik, drogi |
005 | Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska | gospodarka komunalna |
008 | Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska | odpady komunalne, wycinka drzew |
009 | Referat Organizacyjny | Biuro Obsługi Mieszkańców |
024 | Referat Organizacyjny | Szemudzkie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości |
027 | Urząd Stanu Cywilnego / Referat Spraw Obywatelskich | zmiana nazwiska, transkrypcja zagranicznych aktów, sprostowanie i uzupełnienie aktów, rejestr wyborców |
028 | Urząd Stanu Cywilnego / Referat Spraw Obywatelskich | Kierownik USC - śluby, urodzenia, zgony, wydawanie aktów stanu cywilnego i zaświadczeń |
029 | Referat Spraw Obywatelskich | działalność gospodarcza, meldunki, dowody osobiste, licencje na TAXI |
030 | Referat Spraw Obywatelskich | sprawy meldunkowe, dowody osobiste |
I PIĘTRO | ||
NR BIURA | KOMÓRKA ORGANIZACYJNA | SPRAWY |
101 | Referat Geodezji i Gospodarki Przestrzennej | warunki zabudowy |
102 | Referat Zamówień Publicznych i Inwestycji | zamówienia publiczne |
103 | Referat Zamówień Publicznych i Inwestycji | Kierownik |
104 | Referat Zamówień Publicznych i Inwestycji | inwestycje |
105 | Referat Geodezji i Gospodarki Przestrzennej | warunki zabudowy, planowanie przestrzenne |
105A | Referat Geodezji i Gospodarki Przestrzennej | Kierownik |
106 | Referat Geodezji i Gospodarki Przestrzennej | gospodarka nieruchomościami, numeracja porządkowa budynków |
107 | Referat Geodezji i Gospodarki Przestrzennej | geodezja, zaświadczenia o przeznaczeniu działek |
108 | Referat Finansów i Księgowości | kadry |
109 | Stanowisko samodzielne | pozyskiwanie środków pozabudżetowych |
110 | Referat Organizacyjny | koordynacja dowozów szkolnych |
111 | Referat Organizacyjny | dostępność, kwalifikacja wojskowa |
117 | Sekretariat Wójta | sekretariat Wójta Gminy |
118 | Sekretariat Wójta | Zastępca Wójta Gminy |
119 | Sekretariat Wójta | Wójt Gminy |
120 | Sekretariat Wójta | Sekretarz Gminy |
II PIĘTRO | ||
NR BIURA | KOMÓRKA ORGANIZACYJNA | SPRAWY |
201 | Referat Finansów i Księgowości | księgowość oświaty |
202 | Referat Finansów i Księgowości | księgowość oświaty |
203 | Referat Finansów i Księgowości | księgowość budżetowa |
204 | Referat Finansów i Księgowości | Skarbnik Gminy |
205 | Referat Finansów i Księgowości | księgowość budżetowa |
206 | Referat Finansów i Księgowości | księgowość budżetowa |
208 | Referat Organizacyjny | Biuro Rady, zarządzanie kryzysowe i obrona cywilna |
209 | Referat Organizacyjny | organizacje pozarządowe, dowozy dzieci z niepełnosprawnościami, ogłoszenia "Lesok" |
210 | Referat Organizacyjny | dotacje oświatowe, rekrutacja przedszkolna, stypendia, pracownicy młodociani |
211 | Stanowisko samodzielne | informatyka, wybory, ochrona danych osobowych |
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Informacja o dostępności tłumacza języka migowego:
Tłumacz języka migowego MIGAM jest dostępny w formie online na stronie
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848