Deklaracja dostępności
Wstęp
Urząd Gminy Szemud zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://bip.szemud.pl.
Data publikacji strony internetowej: .
Data ostatniej istotnej aktualizacji: .
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Link do wyniku przeprowadzonej analizy.Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
OŚWIADCZENIE W SPRAWIE DOSTĘPNOŚCI
Urząd Gminy Szemud zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848).
Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.szemud.pl.
Status pod względem zgodności
Strona internetowa jest częściowo zgodna z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Pracownicy Urzędu dokładają starań by nowe publikowane materiały były maksymalnie zgodne z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Treści niedostępne
Treści wymienione poniżej są niedostępne z następujących powodu niezgodności z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848):
- niektóre treści mogą znajdować się w formie skanów,
- niektóre materiały (filmy) mogą nie być dostępne w języku migowym lub z napisami; część z nich może nie być dostępna cyfrowo w całości gdyż została przesłana przez podmiot zewnętrzny.
- część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
- niektóre załączniki mogą mieć nieprawidłową strukturę,
- może wystąpić zbyt niski kontrast miedzy kolorem czcionki a tłem,
- może występować brak list (nieuporządkowanych i uporządkowanych),
- może wystąpić brak responsywności,
- niektóre zdjęcia mogą być nieprawidłowo opisane.
- nie wszelkie elementy nietekstowe, umieszczone na stronie internetowej, takie jak: zdjęcia, obrazki ozdobne, ikony, itp., posiadają szczegółowy opis.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Przemysław Bartnik, kancelaria@szemud.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 58 676 44 22. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Dostępność architektoniczna
Na parkingu wewnętrznym przed urzędem jest miejsce na ok. 8 samochodów przed Budynkiem A (dolnym) oraz miejsce na ok. 5 samochodów przed Budynkiem B (górnym). Powyżej Budynku B znajduje się parking dla urzędników. Na zachód od Budynku A znajduje się parking zewnętrzny na ok. 40 samochodów.
Urząd Gminy Szemud jest zlokalizowany w dwóch budynkach parterowych.
Budynek A
Wejście do budynku A (dolnego) zlokalizowane jest od strony północnej i następuje po pokonaniu 8-stopniowych schodów, zorientowanych w stronę zachodnią, o szerokości ok. 2m, wyposażonych w barierkę. Nie jest ono wyposażone w podjazd dla osób niepełnosprawnych. Wejście jest dwuetapowe, tzn. ok.2 metryza pierwszymi (zewnętrznymi) drzwiami, otwieranymi na zewnątrz, znajdują się drugie drzwi, otwierane na zewnątrz, wyposażone w domofon z szyfratorem (po lewej stronie od wejścia).
Osoby mające problem z komunikacją lub poruszaniem się, które chcą załatwić sprawę w Urzędzie Gminy Szemud powinny skontaktować się z Kancelarią. Połączenie z Kancelarią następuje po wciśnięciu przycisku dzwonka po lewej stronie szyfratora. Pracownik Kancelarii umożliwi kontakt z pracownikiem właściwym dla danej sprawy wydziału, który obsłuży daną osobę poza budynkiem.
W przypadku wprowadzenia okresowego ograniczenia bezpośredniej dostępności Urzędu dla interesantów, pomiędzy pierwszymi i drugimi drzwiami wejściowymi, może znajdować się urna na korespondencję przychodzącą. W przejściu tym, po lewej stronie na wysokości ok. 1,5m zawieszone są osłony rozdzielni elektrycznej. Za drugimi drzwiami po prawej stronie znajdować się może dozownik płynu do dezynfekcji.
W budynku A (dolnym) zlokalizowane są następujące pomieszczenia, w których może odbywać się obsługa interesantów:
Pok. 1 - Referat Organizacyjny - Kancelaria
Pok. 2 i 7 - Referat Geodezji i Gospodarki Przestrzennej
Pok. 3 - Urząd Stanu Cywilnego
Pok. 4 - Referat Spraw Obywatelskich
Pok. 5 - Sekretariat Wójta Gminy
Pok. 5A - Wójt Gminy
Pok. 5B - Zastępca Wójta Gminy
Pok. 8, 9 i 11 - Referat Zamówień Publicznych i Inwestycji
Pok. 10 - Sekretarz Gminy oraz Biuro Obsługi Rady Gminy
Pok. 12 - Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
Budynek B
Budynek B (górny) znajduje się ok. 15m na południe od Budynku A (dolnego). Wzdłuż zachodniej ściany Budynku A znajduje się chodnik, prowadzący w stronę Budynku B, na którym jest jeden stopień. Po pokonaniu stopnia należy zwrócić uwagę na trzy niskie parapety po lewej stronie budynku. Wejście do Budynku B (górnego) zlokalizowane jest od strony północnej i następuje po pokonaniu 3-stopniowych schodów, zorientowanych w stronę północną, o szerokości ok. 1,5m, wyposażonych w barierki. Jest ono wyposażone w podjazd dla osób niepełnosprawnych, znajdujący się na wschód od wejścia w odległości ok. 8m, oraz wyposażone w barierki. Wejście jest dwuetapowe, tzn. ok. 2 metry za pierwszymi (zewnętrznymi) drzwiami, otwieranymi na zewnątrz, znajdują się drugie drzwi, otwierane na zewnątrz. W przypadku wprowadzenia okresowego ograniczenia bezpośredniej dostępności Urzędu dla interesantów, pomiędzy pierwszymi i drugimi drzwiami wejściowymi, może znajdować się po prawej stronie dozownik płynu do dezynfekcji.
W Budynku B (górnym) zlokalizowane są następujące pomieszczenia, w których może odbywać się obsługa interesantów:
Pok. 14 - Referat Finansów i Księgowości – Księgowość budżetowa
Pok. 15 - Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
Pok. 16 - Referat Podatkowy
Pok. 26 - Skarbnik Gminy
Pok. 27 - Sala narad
Przejście do pomieszczenia:
Pok. 25 - Obrona Cywilna, Ochrona Przeciwpożarowa i Zarządzanie Kryzysowe
następuje po pokonaniu 6 stopni, znajdujących się w budynku na wprost wejścia głównego. Drzwi znajdują się po prawej stronie. Przed stopniami, po lewej stronie znajduje się toaleta z udogodnieniami dla osób niepełnosprawnych.
Przejście do pomieszczeń:
Pok. 19 i 20 - Referat Organizacyjny
Pok. 21 - Główny Specjalista ds. Administracyjnych
Pok. 22 - Przewodniczący Rady Gminy
Pok. 23 - Referat Finansów i Księgowości – Kadry
Pok. 24 - Referat Finansów i Księgowości – Księgowość oświatowa
następuje po pokonaniu kolejnych 4 stopni, znajdujących się w budynku na wprost wejścia głównego.
Trwają przygotowania związane z przeniesieniem siedziby Urzędu Gminy Szemud do innego budynku, w którym dostępność dla osób niepełnosprawnych będzie spełniała wymogi określone stosownymi przepisami.
Informacja o dostępności tłumacza języka migowego:
Tłumacz języka migowego MIGAM jest dostępny w formie online na stronie
Aplikacje mobilne
Urząd Gminy Szemud nie ma własnej aplikacji mobilnej
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848