Procedura rejestracji i zmian w działalności gospodarczej
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Gminy Szemud
Tel. 58-739-75-00
e-mail: edg40@wp.pl
w godzinach: 7.30 - 15.30
Wymagane dokumenty:
- CEIDG-1 Wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej wraz z załącznikami.
- wniosek stanowi jednocześnie zgłoszenie do ZUS/KRUS, GUS oraz naczelnika urzędu skarbowego (wniosek dotyczy osoby fizycznej podlegającej wpisowi do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej )
- wniosek o wpis do CEIDG można złożyć:
Przedsiębiorca może wypełnić wniosek on-line w CEIDG a następnie wydrukować i udać się do Urzędu Gminy w celu jego podpisania i złożenia. Tak wypełniony wniosek będzie dostępny w systemie CEIDG przez 7 dni. Urzędnik odnajduje wniosek w CEIDG po kodzie kreskowym.
Za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępnego na stronie internetowej CEIDG w BIP Ministra Gospodarki oraz za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej
System teleinformatyczny CEIDG przesyła wnioskodawcy na wskazany adres poczty elektronicznej potwierdzenie złożenia wniosku.
Wniosek o wpis do CEIDG składany w formie dokumentu elektronicznego powinien być:
Formularze wniosku dostępne są w Urzędzie Gminy Szemud oraz poniżej.
Niezbędny jest również dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem, potwierdzający tożsamość (do wglądu).
Sposób załatwienia sprawy
Organ gminy przyjmuje wniosek o wpis do CEIDG, potwierdza tożsamość wnioskodawcy oraz wydaje przedsiębiorcy za pokwitowaniem potwierdzenie przyjęcia wniosku.
Następnie przekształca wniosek na formę dokumentu elektronicznego, opatrując go podpisem elektronicznym upoważnionego pracownika urzędu gminy i przesyła do CEIDG nie później niż następnego dnia roboczego od dnia jego otrzymania.
Jeżeli przesłany pocztą wniosek jest niepoprawny, organ gminy wzywa niezwłocznie do skorygowania lub uzupełnienia wniosku, wskazując uchybienia, w terminie 7 dni roboczych pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania
Opłaty
Wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej nie podlega opłacie
Czas załatwienia sprawy
Tryb ustawowy przewiduje, iż organ gminy, przekształcony wniosek przesyła do CEIDG nie później niż następnego dnia roboczego od dnia jego otrzymania
Inne informacje
Przedsiębiorca może podjąć działalność gospodarczą w dniu złożenia wniosku o wpis
Tryb odwoławczy
Brak - organ gminy nie wydaje w tej sprawie żadnej decyzji ani postanowienia z możliwością odwołania.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej (tj. Dz. U. z 2010r. nr 220, poz. 1447 z późn. zm.)
FORMULARZE [do pobrania]:
PKD-2025_- zasady_metodyczne,_struktura,_wyjaśnienia,_klucze
CEIDG-1_v_3.0 - wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
Załącznik CEIDG-MW - Dodatkowe miejsca wykonywania działalności gospodarczej
Załącznik CEIDG-POPR - Dokonywanie korekt w przypadku pomyłek
Załącznik CEIDG-RB - Informacja o rachunkach bankowych
Załącznik CEIDG-RD - Wykonywana działalność gospodarcza
Załącznik CEIDG-SC - Udział w spółkach cywilnych
Załącznik CEIDG-PN - Udzielone pełnomocnictwa
Instrukcja_CEIDG-1_23_listopad - Szczegółowa instrukcja wypełnienia wniosku CEIDG-1
Strony internetowe, na których dostępne są powyższe druki:
- Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej
- Platforma ePUAP
Wniosek o wydanie aktualnej informacji dotyczącej prowadzonej działalności gospodarczej
Ogólne zasady wypełniania i korygowania dokumentów ubezpieczeniowych
Jesteś płatnikiem składek ZUS? - załóż konto na PUE ZUS. Teraz to Twój obowiązek.
Ogólny schemat procedur kontroli przedsiębiorców
Ogólny schemat procedur kontroli przedsiębiorców [do pobrania]
Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
FORMULARZE [do pobrania]:
- Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż / jednorazową sprzedaż napojów alkoholowych
- Oświadczenie o wartości sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży - w miejscu sprzedaży
- Podanie o wydanie zaświadczenia potwierdzającego dokonanie opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
Informacja dot. wydawania licencji taxi
Urząd Gminy Szemud
Wydział Spraw Obywatelskich
Adres: Samorządowa 1; 84-217 Szemud
WYMAGANE DOKUMENTY:
• wniosek - formularz dostępny w siedzibie urzędu informację z Krajowego Rejestru Karnego dotyczącą osoby:
- prowadzącej działalność gospodarczą,
- zatrudnionych kierowców
- będącej członkiem organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółka jawną lub komandytową,
• oświadczenie członków organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową, osoby prowadzącej działalność gospodarczą, dotyczące spełniania wymogu dobrej reputacji, o którym mowa w art. 5c ust. 1 pkt 1 ustawy o transporcie drogowym, wraz z oświadczeniem, iż odpowiednio zatrudnieni kierowcy oraz przedsiębiorca osobiście wykonujący przewozy spełniają wymagania, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2 lit. d określone w art. 39a ust. 1 pkt 1-4 ustawy o transporcie drogowym,
• legalizacja ponowna taksometru – jeżeli jest,
• kserokopię orzeczenia lekarskiego - oryginał do wglądu,
• kserokopię orzeczenia psychologicznego – oryginał do wglądu,
• kserokopia dowodu rejestracyjnego z wpisem dopuszczenia do ruchu jako taksówki osobowej (oryginał do wglądu),
• dokument potwierdzający prawo do dysponowania pojazdem w przypadku jeśli przedsiębiorca nie jest właścicielem tego pojazdu,
• wykaz pojazdów
• dowód uiszczenia opłaty,
• dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość / do wglądu /,
• kserokopia umowy spółki cywilnej (w przypadku, gdy wniosek składany jest przez wspólników spółki cywilnej chcących uzyskać wspólną licencję).
OPŁATY:
200,00 zł za udzielenie licencji na okres ważności od 2 do 15 lat
250,00 zł za udzielenie licencji na okres ważności powyżej 15 do 30 lat
300,00 zł za udzielenie licencji na okres ważności powyżej 30 do 50 lat
22,00 zł za wydanie wypisu - licencja udzielona od 2 do 15 lat
27,50 zł za wydanie wypisu - licencja udzielona powyżej 15 do 30 lat
33,00 zł za wydanie wypisu - licencja udzielona powyżej 30 do 50 lat
Nr konta właściwy do opłaty za licencję i wypisy: 70 8351 0003 0000 0228 2000 0010
Druki do pobrania:
Wniosek o wydanie licencji
Wykaz pojazdów
Oświadczenie (reputacja)
Klauzula informacyjna - transport