Obwieszczenie Wójta Gminy Szemud nr GK.6220.03.2023.2 z dnia 13.02.2023r.
OBWIESZCZENIE
o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia
Na podstawie art. 61 § 4 oraz art. 10 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2022r. poz. 2000 z późn. zm.) zwany dalej ,,Kodeksem postępowania administracyjnego’’ w związku z art. 21 ust. 1 i ust. 2 pkt 9, art. 23 oraz art. 73 ust. 1 i art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1029) zwaną dalej ,,ustawą o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko” Wójt Gminy Szemud zawiadamia, że na wniosek z dnia 11.01.2023r. (data wpływu 16.01.2023 r.) Danuta Formella, ul. Do Warzna 10, 08-208 Rębiska (Pełnomocnik – PARTNER POL Radosław Pankowski ul. Bukowa 1, 87-500 Rypin), zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia polegającego na: „Budowa instalacji odnawialnego źródła energii – zabudowa przemysłowa – systemami fotowoltaicznymi o mocy do 15 MW wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na części działki nr ewid. 134/2 obręb Rębiska, gmina Szemud, powiat wejherowski, województwo pomorskie”.
Organem właściwym do wydania decyzji kończącej ww. postępowanie jest Wójt Gminy Szemud. Zgodnie z art. 64 ust.1 pkt.1, pkt 2 i pkt 4 ustawy o „udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko”, Wójt Gminy Szemud przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach uzyska opinię Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gdańsku, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wejherowie oraz Dyrektora Zarządu Zlewni w Gdańsku, w sprawie konieczności przeprowadzenia ewentualnej oceny oddziaływania ww. inwestycji na środowisko. W związku z powyższym rozstrzygnięcie nastąpi niezwłocznie po uzyskaniu niezbędnych opinii.
Ponadto informuję o uprawnieniach wszystkich stron tego postępowania wynikających z art. 10 Kodeksu postępowania administracyjnego, polegających na prawie do czynnego udziału w każdym stadium postępowania w tym do składania wniosków dowodowych w postępowaniu wyjaśniającym.
Na podstawie art. 74 ust 3 ustawy o „udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko” jeżeli liczba stron postępowania o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 10 stosuje się przepis art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego, przewidujący powiadomienie stron o czynnościach postępowania przez obwieszczenie lub w inny zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości sposób publicznego ogłaszania. Doręczenie zawiadomienia uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia. Podanie do publicznej wiadomości następuje od dnia 13.02.2023 r. do dnia 27.02.2023 r. poprzez zamieszczenie na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Szemud (ul. Kartuska 13, miejscowość Szemud) oraz stronie internetowej www.szemud.pl.
Uwzględniając pracę Urzędu, w celu zapoznania się z dokumentacją sprawy należy się umówić telefonicznie z osobą prowadzącą sprawę, nr tel. 58-676-44-50 w godzinach urzędowania tj. pn.7.30 - 17.00, wt.- czt. 7.30 - 15.30, pt. 7.30 - 14.00.
Uprzejmie informujemy, że z dniem 20 marca 2023 roku zmienił się adres Urzędu Gminy Szemud.
Wszelką korespondencję należy kierować na adres:
ul. Samorządowa 1, 84 217 Szemud.
Ponadto informujemy, że z dniem 20 września 2023 roku w Urzędzie Gminy Szemud
uległy zmianie numery telefonów.
Podstawowy numer kontaktowy to: +48 58 739 75 00.