Obwieszenie znak GK.6220.39.2024.3 z dnia 11-09-2024
Wójta Gminy Szemud o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
Wójt Gminy Szemud zawiadamia, iż na wniosek z dnia 25-06-2024 r. (data wpływu: 15-07-2024 r.) GG PG sp. z. o. o, ul. Dworcowa 1/2, 81-704 Sopot, reprezentowane przez pełnomocnika Panią Emilię Rekowską, ul. Zielna 2, 84-200 Wejherowo, zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia polegającego na: „Budowa osiemdziesięciu dwóch budynków mieszkalnych, jednorodzinnych wraz z infrastrukturą na terenie działki nr 7/2 obr. Częstkowo, gm. Szemud o powierzchni 15,15 ha”.
Organem właściwym do wydania decyzji kończącej ww. postępowanie jest Wójt Gminy Szemud. Zgodnie z art. 64 ust. 1 pkt 1, pkt 2 i pkt 4 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko, Wójt Gminy Szemud przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach uzyska opinię Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gdańsku, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wejherowie oraz Dyrektora Zarządu Zlewni w Gdańsku, w sprawie konieczności przeprowadzenia ewentualnej oceny oddziaływania przedmiotowej inwestycji na środowisko. W związku z powyższym rozstrzygnięcie nastąpi niezwłocznie po uzyskaniu niezbędnych opinii.
Ponadto informuję o uprawnieniach wszystkich stron tego postępowania wynikających z art. 10 Kodeksu postępowania administracyjnego, polegających na prawie do czynnego udziału w każdym stadium postępowania w tym do składania wniosków dowodowych w postępowaniu wyjaśniającym. Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko, jeżeli liczba stron postępowania o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 10 stosuje się przepis art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego przewidujący powiadomienie stron o czynnościach postępowania przez obwieszczenie lub w inny zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości sposób publicznego ogłaszania. Doręczenie zawiadomienia uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia. Podanie do publicznej wiadomości następuje od dnia 11-09-2024 r. do dnia 25-09-2024 r. poprzez zamieszczenie na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Szemud (ul. Samorządowa 1, Szemud) oraz stronie internetowej BIP www.szemud.pl.
Nadto uwzględniając pracę Urzędu, w celu zapoznania się z dokumentacją sprawy należy się umówić telefonicznie z osobą prowadzącą sprawę, nr tel. 58-739-78-12 w godzinach urzędowania tj. pn. 7.30 - 17.00, wt.- czw. 7.30 - 15.30, pt. 7.30 - 14.00.