Obwieszczenie Wójta Gminy Szemud znak GK.6220.11.2023.21 z dnia 13-09-2024
o podjęciu zawieszonego postępowania administracyjnego w zw. z przedłożeniem raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko oraz o przystąpieniu do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i rozpoczęciu procedury udziału społeczeństwa
Wójt Gminy Szemud zawiadamia, że w dniu 13-09-2024 roku zostało wydane postanowienie Wójta Gminy Szemud znak GK.6220.11.2023.20 o podjęciu zawieszonego postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. „Budowa budynków mieszkalnych jednorodzinnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą” na terenie dz. nr 44/24, 44/23, 44/22, 44/21, 43/19, 43/18, 43/17, 43/16 obręb Kowalewo, gmina Szemud, powiat wejherowski, województwo pomorskie” toczącego się na wniosek p. Stefana Janickiego, ul. Traugutta 1/1, 84-200 Wejherowo reprezentowanego przez p. Panią Andżelikę Siemianowską, ul. Traugutta 1/1, 84-200 Wejherowo, która reprezentowana jest przez pełnomocnik p. Emilię Rekowską, ul. Zielna 2, 84-200 Wejherowo.
Organem właściwym do wydania decyzji kończącej przedmiotowe postępowanie jest Wójt Gminy Szemud, natomiast Organem właściwym do uzgodnienia jest Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Gdańsku. Ponadto informuję o uprawnieniach wszystkich stron tego postępowania wynikających z art. 10 Kodeksu postępowania administracyjnego, polegających na prawie do czynnego udziału w każdym stadium postępowania w tym do składania wniosków dowodowych w postępowaniu wyjaśniającym.
W związku z powyższym oraz zgodnie z art. 79 ust. 1 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko, Wójt Gminy Szemud przystępuje do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko oraz zapewnia możliwość udziału społeczeństwa w postępowaniu, w ramach którego przeprowadza ocenę oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko w terminie 30 dni od dnia publicznego ogłoszenia. Podanie do publicznej wiadomości następuje od dnia 13-09-2024 roku do dnia 14-10-2024 roku poprzez zamieszczenie na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Szemud (ul. Samorządowa 1, miejscowość Szemud) oraz Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Szemud. Uwagi i wnioski mogą być wnoszone do Wójta Gminy Szemud w formie pisemnej, ustnie do protokołu lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej, bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym, na adres Urzędu.
Zgodnie z art. 35 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, uwagi lub wnioski złożone po upływie ww. terminu pozostawia się bez rozpatrzenia. Zgodnie z art. 29 ww. ustawy- każdy ma prawo składania uwag i wniosków w postępowaniu wymagającym udziału społeczeństwa. Nadmienia się, iż z dokumentacją sprawy zapoznać się można w Referacie Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędzie Gminy Szemud w godzinach urzędowania tj. pn. 7.30-17.00, wt.- czw. 7.30-15.30, pt. 7.30-14.00.